A N U N Ţ
Având în vedere prevederile Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare,
În conformitate cu prevederile Dispoziţiei Directorului General al D.G.M.R.U. nr. II/13129 din 16.10.2023 privind organizarea și desfășurarea, în sesiunea octombrie 2023- februarie 2024, a concursurilor de admitere în unitățile de învățământ postliceal ale Ministerului Afecerilor Interne,
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dâmbovița, cu sediul în Municipiul Târgoviște, bld. Regele Carol I, nr. 64, județul Dâmbovița, organizează recrutarea candidaţilor pentru admiterea în instituțiile de învățământ postliceal care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne-sesiunea octombrie 2023-februarie 2024.
Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Dâmbovița, denumit în continuare unitate de recrutare, are sarcina de a recruta candidați pentru:
- ÎNVĂȚĂMÂNTUL POSTLICEAL
1.Concursul de admitere la Școala de Agenți de Poliție “Vasile Lascăr” Câmpina;
2.Concursul de admitere la Școala de Agenți de Poliție “Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca;
3.Concursul de admitere la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră “Avram Iancu” Oradea (doar în situația în care candidații nu au domiciliul/reședința într-un județ limitrof frontierei de stat).
Pentru sesiunea octombrie 2023-februarie 2024, numărul locurilor se regăsește în Oferta educațională- anexa nr. 1 la prezentul anunț, repartizate pe specialități/calificări/beneficiari și minorități.
Notă: Locurile scoase la concursurile de admitere sunt comune –femei și bărbați.
II. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CANDIDAȚILOR
Candidaţii care optează pentru participarea la concursurile de admitere la instituţiile de învăţământ pentru formarea iniţială, în armele şi specializările/specialităţile pentru care unităţile I.G.P.R. au sarcini de recrutare, în sesiunea octombrie 2023-februarie 2024, trebuie:
a) să se exprime personal, liber, fără echivoc şi în deplină cunoaştere a condiţiilor şi criteriilor pe care trebuie să le îndeplinească în vederea participării la etapele concursului de admitere;
b) să formuleze în scris opţiunea potrivit ofertei educaţionale;
c) să se adreseze pentru recrutare potrivit organizării administrativ-teritoriale și specialităţii pentru care optează, în raport de domiciliul/reședinţa înscris/ă în cartea de identitate;
d) să îndeplinească în mod cumulativ condiţiile generale şi criteriile specifice pentru recrutare stabilite de actele normative și dispoziţiile incidente aflate în vigoare;
e) să se prezinte și să promoveze evaluarea psihologică pentru a fi declaraţi “Apt psihologic”, conform prevederilor din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;
f) Să prezinte adeverința medicală eliberată de medicul de familie și consimțământul informat, conform prevederilor din actele normative și dispozițiile incidenteaflate în vigoare;
g) să constituie fişa medicală-tip de admitere/încadrare în MAI, completată la toate capitolele de specialitate prevăzute şi concluzionată conform prevederilor din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;
h) să constituie dosarele de recrutare în volum complet şi la termenul limită prevăzut în din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare.
III. CONDIŢII LEGALE ŞI CRITERII SPECIFICE PENTRU RECRUTAREA CANDIDAŢILOR
A. Condiţiile legale şi criteriile specifice necesar a fi îndeplinite cumulativ pentru recrutarea candidaţilor sunt după cum urmează, aşa cum sunt prevăzute în art. 10 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi de art. 6 din Anexa 2 la Ordinul MAI 140/2016:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.
l) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale de orice natură aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație în ținuta de vară (potrivit art. 6 alin. 5 din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016, verificarea îndeplinirii acestei condiții se realizează cu ocazia examinării medicale);
m) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
n) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
o) să dețină sau să obțină până la absolvire, permis de conducere categoria B;
p) nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic odată declarați ADMIS.
Îndeplinirea condiţiei prevăzute la lit. g) se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz. În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
Documentele menționate vor fi prezentate de către candidat în orginal și în fotocopie, urmând a fi certificate pentru conformitate în prezența acestuia, conform prevederilor legale.
În situația în care, din inițiativa candidatului, se prezintă la dosar copii legalizate ale unor documente, acestea vor fi acceptate.
Precizăm faptul că nu se acceptă xerocopierea documentelor originale care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță și care nu permit stabilirea autenticității acestora sau sunt plastifiate.
Candidații etnici/minoritari care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora, declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă (modelul este prevăzut în Anexa nr. 5 șa prezentul anunț) și depun o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituță potrivit legii, adeverință înregistrată, semnată și ștampilată.
Foarte important: de la condiţiile de înscriere nu se acordă derogări.
IV. DEPUNEREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE ȘI A DOSARELOR
Cererea - tip de înscriere, prevăzută în Anexa 2 la prezentul anunț, precum și după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare, respectiv resurseumane@db.politiaromana.ro, în perioada 18 octombrie 2023-05 noiembrie 2023, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.
La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidaților, potrivit instrucțiunilor prevăzute în anexa nr. 2, codul unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs și completează centrul zonal la care aceștia sunt arondați.
Cererea – tip de înscriere cuprinzând codul unic de identificare și centrul zonal la care este arondat, se scanează și se comunică, la adresa de e-mail indicată, candidaților, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data înregistrării acesteia. Dovada comunicării se anexează la cerere.
Formularele anexate la prezentul anunț și postate pe pagina de internet www.db.politiaromana.ro/Cariera/Admitere în instituțiile de învățământ pot fi descărcate de pe acest site și pot fi folosite de către candidați în procedura de recrutare.
Candidații se pot înscrie la o singură școala postliceală a M.A.I.
V. CONSTITUIREA DOSARULUI DE RECRUTARE AL CANDIDATULUI
Dosarul de recrutare al candidaţilor se constituie în conformitate cu prevederile Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare şi conţine următoarele:
- cererea de înscriere (Anexa 2);
- declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare (Anexa 3);
c) curriculum vitae - Europass (CV) (Anexa 7);
d) diploma de bacalaureat şi foaia matricolă/ adeverință care să ateste absolvirea
examenului de bacalaureat și foaie matricolă (Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii este până la eliberarea actului de studiu, dar nu mai mult de 12 luni de la data eliberării acesteia).
e) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare / revisal şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
f) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
g) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului (Anexele 8 şi 9);
h) cazierul judiciar al candidatului/ Certificat de cazier judiciar (Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către I.P.J. Dâmbovița, pe baza consimţământului expres al candidatului, caz în care acesta se va transmite odată cu cererea de înscriere la adresa de e-mail resurseumane@db.politiaromana.ro. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat. Anexa 10 cuprinde consimțământul expres al candidatului care nu depune certificatul de cazier judiciar.);
i) adeverința medicală eliberată de medicul de familie cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției și consimțământul informat, conform modelelor din Anexa nr. 4.
j) certificatul de examinare psihologică (se depune la dosar de către unitatea de recrutare);
k) o fotografie color 9×12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului (NUME Prenume tată PRENUME), precum și codul numeric personal al acestuia);
l) copie permis de conducere categoria B (doar pentru candidații care îl dețin);
m) dosar plic.
Candidații care au obținut în străinătate o diplomă echivalentă celei de la examenul nașional de bacalaureat, depun următoarele documente:
a)copia diplomei echivalente obținute în străinătate;
b)traducerea legalizată a diplomei echivalente;
c)atestatul de recunoaștere a studiilor, eliberat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației.
Adeverința medicală se completează de către medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de către candidat, în mod lizibil și se depun la unitatea de recrutare. Adeverința medicală eliberată de medicul de familie se transmite de către compartimentul cu sarcini de recrutare medicului de unitate. După primirea documentului de la medicul de unitate, compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidații declarați INAPT cu privire la încetarea activităților de recrutare.
Candidații care îsi retrag documentele din dosarul de recrutare înainte de afișarea/postarea rezultatului final sunt retrași din concurs.
Candidații înscriși pentru școlile postliceale, vor depune dosarul, în volum complet, până la data – limită, 24 noiembrie 2023, la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmbovița din Municipiul Târgoviște, bld. Regele Carol I, nr. 64, județul Dâmbovița, după următorul program:
- De luni până vineri, în intervalul orar 13:30-15:30.
VI. EVALUAREA PSIHOLOGICĂ
Evaluarea psihologică a candidaţilor se efectuează până la data de 24 noiembrie 2023, de către specialişti din cadrul Centrului de Psihosociologie al M.A.I., potrivit planificării. Tabelul privind candidaţii programaţi la testare, data şi ora examinării, documentele şi materialele necesare, locul de desfăşurare al acesteia precum şi rezultatele testării vor fi afişate pe site-ul http://db.politiaromana.ro, Secțiunea Carieră – Admitere în instituțiile de învățământ, respectiv la Avizierul unităţii din Mun. Târgoviște, bld. Regele Carol I, nr. 64, județul Dâmbovița. Candidaţii înscrişi au OBLIGAŢIA de a urmări site-ul respectiv şi de a se informa permanent cu privire la orice modificare adusă cu privire la admitere.
Pentru candidaţii care nu au promovat testarea psihologică activitatea de recrutare încetează.
VII. SUSȚINEREA PROBELOR DE ADMITERE
(1)Probele de concurs pentru admiterea în unitățile de învățământ sunt proba de evaluare a cunoștințelor și proba de evaluare a performanței fizice și sunt evaluate cu note de la 1 la 10, în cazul probei de avaluare a cunoștințelor, și de la 5 la 10, respectiv Nepromovat, în cazul probei de evaluare a performanței fizice. Nota de promovare a fiecărei probe este de minimum 5.
(2)Proba de evaluare a cunoștințelor, care constă într-un test grilă, pentru 90% din nota maximă prevăzută la alin (1), cuprinde:
- Subiecte din disciplinele: limba română -40% și limbă străină- 15%;
- Subiecte din legislația specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum și a instituțiilor politice ale statului-20%;
- Subiecte de educație civică și cetățenească, exerciții de evaluare a capacității de analiză și sinteză, precum și exerciții privind deprinderea raționamentului logic -15%;
(3) La punctajul obținut în condițiile alin. (2) la proba de evaluare a cunoștințelor se acordă un punct din oficiu, repezentând 10% din nota maximă prevăzută la alin (1).
(4) Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele prevăzute la alin (1).
(5) La limba străină, candidatul optează, prin cererea tip de înscriere la concursul de admitere, pentru una din următoarele discipline: limba engleză sau limba francează.
(6)Tematica și bibliografia pentru proba de evaluare a cunoștințelor se publică pe site-ul instituțiilor de învățământ, respectiv www.scoalapolitie.ro, www.scoalapolcj.ro, www.avramiancu.ro, iar fiecare candidat are obligația de a se informa cu privire la aceste aspecte de pe site-urile oficiale.
(7) În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de
identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și a echipamentului sportiv necesar.
- Susținerea probei de evaluare a performanței fizice
Proba de evaluare a performanței fizice se susține, în perioada 07-13 decembrie 2023, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, potrivit arondării prevăzute în anexa nr. 6.
Evaluarea performanței fizice se realizează în conformitate cu revederile din Anexa nr. 3, Anexa nr. 3^1 și Anexa nr. 27 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.
La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit contestații, repetări sau reexaminări.
Repartizarea, planificarea și rezultatele obținute sunt aduse la cunoștința candidaților prin postarea acestora pe site-ul oficial al untăților de învățământ prentru care au optat candidații, precum și al centrelor zonale de selecție.
Susținerea, în fiecare sală de sport, a traseului practic aplicativ, se realizează în prezența a trei reprezentanți ai părinților, aleși prin tragere la sorți, din rândul celor care își exprimă acordul, zilnic, înainte de începerea probei, pentru fiecare serie în parte.
- Susținerea probei de evaluare a cunoștințelor
Proba de evaluare a cunoștițelor se susține în data de 16 decembrie 2023, la unitățile de învățământ pentru care au optat, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.
Repartizarea candidaților pe locații/săli va fi adusă în timp util la cunoștința candidaților prin postarea pe site-ul instituțiilor de învățământ pentru care au optat.
Lista provizorie cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs este adusă la cunoștința candidaților prin postarea pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat, până la data de 17 decembrie 2023, ora 10:00.
- Depunerea și coluționarea contestațiilor
Comisia de concurs postează pe site-ul oficial al unităților de învățământ adresa de email la care se transmit contestațiile, în termen de 24 de ore la de postarea listei provizorii cu rezultatele obținute la probele de concurs.
VIII. EXAMINAREA MEDICALĂ
Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului M.A.I nr 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă, în perioada 20 decembrie 2023-25 ianuarie 2024.
IX. RECRUTAREA ȘI SELECŢIA CANDIDAŢILOR BENEFICIARI AI ORDINULUI M.A.I. NR. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate polițiştilor încadrați într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor polițiştilor decedați, respectiv ai Ordinului M.A.I. nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare, se realizează în conformitate cu prevederile actelor normative interne privind activitatea de management resurse umane în unităţile M.A.I., ale dispoziţiilor D.G.M.R.U. – M.A.I., precum și ale dispoziţiei I.G.P.R..
Verificarea îndeplinirii condițiilor generale și a criteriilor specifice de admitere revine Inspectoratului de Poliție Județean Dâmbovița, care transmite la D.G.M.R.U.-M.A.I. cererea scrisă adresată ministrului afacerilor interne, propunerea privind înmatricularea solicitantului și documentația care fundamentează aceasta, în copie.
Inspectoratul de Poliție Județean Dâmbovița, ca urmare a primirii directe a cererii de înmatriculare aprobată, va constitui dosarul de recrutare pentru candidații aflați în această situație.
Dosarul va fi transmis de unitatea de recrutare unității de învățământ pentru care se optează și conține:
a) documentele prevăzute de actele normative în vigoare pentru selecţia şi admiterea în instituţiile de învăţământ din cadrul M.A.I.;
b) adeverinţă care să ateste faptul că solicitantul, copil devenit major, se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăși vârsta de 26 de ani (persoanele îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014, cu modificările și completările ulterioare);
c) formularul pentru înregistrarea accidentelor de muncă (FIAM) sau, după caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului, în fotocopie;
d) decizia medicală avizată sau certificatul-decizie medicală, emisă/emis pe numele poliţistului rănit sau al poliţistului decedat, în fotocopie;
e) certificatul de deces al poliţistului decedat, dacă este cazul, în fotocopie.
În situaţia în care solicitantul optează pentru admiterea în untățile de învățământ din subordinea I.G.P.R., unitatea de recrutare îl planifică pentru evaluarea psihologică și concluzionarea asupra aptitudinii medicale pe baza baremelor medicale în vigoare în mod similar celorlalţi candidaţi, dacă s-a înregistrat cererea aprobată de Ministrul Afacerilor Interne și s-a iniţiat procedura de constituire a dosarului de recrutare până la data de 05 noiembrie 2023
X. ALTE SITUAŢII CARE DETERMINĂ ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII DE RECRUTARE ŞI SELECŢIE
Activităţile de recrutare şi selecţie încetează pentru candidaţii aflaţi în următoarele situaţii: nu depun în termenul - limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet, încearcă sau fraudează, prin orice mijloace, activitatea de recrutare şi selecţie, nu îndeplinesc în mod cumulativ condiţiile şi criteriile de admitere. În cazul în care identificarea situaţiilor menţionate se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin concurs indiferent de anul de şcolarizare în care se află.
XI. DISPOZIŢII FINALE
Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.
Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora, până la dat de 02 februarie 2024.
Candidaţii declaraţi “admis” au obligaţia să depună, în vederea înmatriculării, la începerea anului universitar, diploma de bacalaureat, în original, la instituţia de învăţământ. Neprezentarea, în termenul stabilit, a diplomei, în original, din vina exclusivă a candidatului, conduce la neînmatricularea acestuia.
Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul anunţ.
Relaţii suplimentare pot fi obţinute de la Serviciul Resurse Umane, telefon 20112 şi pe site-ul http://db.politiaromana.ro.
Fişiere ataşate
- 1.Anunt_de_recrutare_Campina_2023_postat.doc
- ANEXA_1_LOCURI_SCOLI_MAI_SESIUNEA_OCTOMBRIE-2023_FEBRUARIE_2024-1.pdf
- ANEXA_2-MODEL_CERERE_INSCRIERE_SCOLI_POSTLICEALE_MAI-1.pdf
- ANEXA_3-MODEL_DECLARATIE_CONFIRMARE_CUNOASTERE_CONDITII_RECRUTARE-1.pdf
- ANEXA_4_ADEVERINTA_MEDICALA__CONSIMTAMANT_INFORMAT-1.pdf
- Anexa_5-_Declaratie_minoritari.pdf
- ANEXA_6_CENTRE-ZONALE_SELECTIE-1.pdf
- 23-10-17-04-16-05anexa_7_CV_format_europass.pdf
- 23-10-17-04-16-07Anexa_8_Model_autobiografie.pdf
- 23-10-17-04-16-09Anexa_9_-_Tabel_cu_rude.pdf
- ANEXA_10_CONSIMTAMANT_SOLICITARE_EXTRAS_CAZIER-1.pdf