COMPETENȚELE

   Serviciului Cabinet

 

Serviciul Cabinet este structura de specialitate care asigura organizarea si coordonarea principalelor misiuni si activitati, managementul situatiilor de criza, managementul organizatoric-functional asigurand suportul decizional al conducerii Inspectoratului.

Serviciul Cabinet asigura derularea operatiunilor tehnice privind primirea, evidenta, repartizarea si solutionarea documentelor adresate conducerii Inspectoratului, desfasoara activitati specifice relatiilor cu publicul si relatii publice, fiind totodata, structura responsabila cu indrumarea, coordonarea si evaluarea activitatii de protectie a informatiilor clasificate. Are in responsabilitate activitatea de relatii internationale precum si desfasurarea activitatilor specifice Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta "112".

Atributiile Serviciului Cabinet se exercita pe domenii de activitate prin intermediul compartimentelor din structura organizatorica:

-gestioneaza situatiile speciale impuse de evolutia unor fenomene infractionale, in care este necesar un raspuns urgent si eficace pentru stabilizarea situatiei, intr-un interval de timp scurt, prin stabilirea modalitatii de desfasurare rapida si a masurilor ce trebuie urgent adoptate in functie de situatia ceruta;

-asigura trimiterea la locul interventiei a subunitatilor/echipelor de serviciu;

-asigura permanent primirea sesizarilor telefonice ale cetatenilor prin Sistemul National Unic Pentru Apeluri de Urgenta 112;

-asigura paza si controlul accesului in sediul Inspectoratului;

-monitorizeaza modul de indeplinire obiectivelor si actiunilor cuprinse in Strategia nationala privind aderarea la Spatiul Schengen si in Planul de actiune Schengen;

-urmareste punerea in aplicare si verifica respectarea prevederilor legale in domeniul securitatii si protectiei informatiilor clasificate;

-gestioneaza relatiile cu mass-media, monitorizeaza modul de prezentare a activitatii Inspectoratului de catre presa scrisa si audio-vizuala si prezinta sefilor analiza si sinteze;

-elaboreaza comunicate si alte materiale de presa, in urma consultarii serviciilor de specialitate;

-asigura primirea, inregistrarea, analizarea si documentarea solicitarilor transmise in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public cu modificarile si completarile ulterioare, precum si solutionarea acestora si informarea solicitantului;

-desfasoara activitatea de primire si consiliere a cetatenilor in audienta.